AlergicznieBramki SMSPorady prawne
Sprawdź profil alergicznie.pl na facebooku

Astma aspirynowa

Astma aspirynowa

Pojawia się tuż po zażyciu preparatów zawierających tego typu składniki. Jest bardzo niebezpieczna, ponieważ może prowadzić w swojej ostrej formie do duszności, które - jeśli nie zostaną odpowiednio opanowane - mogą doprowadzić do zgonu pacjenta z powodu uduszenia.

 Co więcej, przy uczuleniu na leki niesteroidowe przeciwzapalne, czesto dochodzi do wstrząsu anafilaktycznego i utraty przytomności co - jeśli pacjent przebywa samotnie w domu - może skończyć się tragicznie.

 Sposobem na uniknięcie tych konsekwencji jest nie zażywanie środków przeciwzapalnych pochodzenia niesteroidowego. Lekarze wskazują, aby w ramach środków przeciwzapalnych chorzy zażywali np. Paracetamol, jednak w dawce nie przekraczającej 1 gram.

Uczulenie najczęściej pojawia się w trzeciej lub czwartej dekadzie życia. Z początku chorzy obserwują wodnisty wysięk z nosa po zażyciu tabletek zawierających niesteroidowe związki przeciwzapalne. Następnie nieżyt ten pogłębia się, aby ostatecznie utrudniać oddychanie. Statystycznie wykazano, że na astmę aspirynową częściej chorują kobiety niż mężczyźni.

Warto wiedzieć, że osoby nadużywające tych środków od stosunkowo młodego wieku są znacznie bardziej narażone na wystąpienie objawów alergii. Wskazane jest umiarkowane spożywanie leków przeciwzapalnych i przestrzeganie zasad opisanych przez producenta w ulotce. W żadnym wypadku nie należy ich spożywać ciągle i regularnie. Wszelkie schorzenia, które wymagają od nas bezustannego zażywania leków przeciwbólowych wymagają konsultacji lekarskiej i innych rozwiązań medycznych.

Autor: